joi, 26 septembrie 2013

Podul de la Agigea se închide. Un drum de 10 minute va fi parcurs într-o oră şi jumătate

Situaţie fără precedent la Constanţa: circulaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, va fi blocată începând cu 1 octombrie. Decizia, luată de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR), a provocat furie. Alternativele rutiere fac ca un drum parcurs în mod normal în 10 minute să dureze acum o oră şi jumătate şi să coste de patru ori mai mult. Podul de la Agigea a fost inaugurat în anii ‘80 şi construcţia lui a durat doi ani. În 2013, tehnologia nu pare să fi evoluat prea mult, pentru că reabilitarea care a început anul trecut va dura patru ani. Practic, din 2012, podul s-a transformat într-un motiv de nervi pentru localnici şi turişti.

Toate tirurile şi maşinile de aprovizionare care trebuie să ajungă în sudul judeţului vor pleca de la Constanţa către Bucureşti, vor intra pe Autostrada A4 şi apoi pe Autostrada A2, până la intersecţia Medgidia - Siminoc. Maşinile de mare tonaj vor urma apoi drumul de la Ciocârlia pe DN3 până la Cobadin. De aici, toate autovehiculele sunt nevoite să treacă pe Drumul Judeţean 391 Ciobăniţa - Osmancea, Mereni - un drum degradat care va fi distrus complet. Odată ajunse la DN39, maşinile ar merge până la Topraisar şi apoi la Moviliţa, iar de aici vor pleaca spre Techirghiol şi Agigea sau Eforie. Apoi îşi vor continua drumul către punctele vamale de la Negru Vodă sau de la Vama Veche. Un astfel de traseu ajunge la aproape 100 kilometri în plus.

Pentru autoturisme, traseul este mai scurt cu 20 de kilometri. De la Constanţa se merge pe aceaşi rută către Ciocârlia, iar de acolo pe drumul Judeţean 308, prin localităţile Lanurile, Mereni, Topraisar, apoi spre Techirghiol şi Agigea. Cheltuieli mai mari va avea şi Poliţia Rutieră, care trebuie acum să instaleze filtre şi să-şi suplimenteze personalul.

Doar ambulanţele şi maşinile de transport pacienţi vor avea voie să circule pe pod. Maşinile de pompieri pot sa treacă pe la Agigea dacă nu au apă şi dacă au greutatea sub 20 tone. 

Sursa: www.adevarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu